Beszédátviteli szolgáltatások
Beszédátviteli szolgáltatások széles skálája TETRA felhasználók számára
A TETRA rádiós rendszerek, így a Hytera ACCESSNET-T IP rendszere is, számos beszédátviteli szolgáltatást nyújtanak. Az egyszerű egyéni hívásoktól kezdődően, amelyek két előfizető közötti kommunikációra alkalmasak, a TETRA számos más hívástípust, például a csoporthívást és a segélykérő hívást is támogatja. Ez a weboldal rövid áttekintést nyújt a TETRA legfontosabb beszédátviteli szolgáltatásairól
Egyéni hívás
A TETRA távközlési rendszerekben az előfizetők egyéni hivásokat kezdeményezhetnek egy másik előfizető felé, illetve fogadhatnak egy másik előfizetőtől. Az előfizetők lehetnek a TETRA terminálok, mobiltelefonok felhasználói, vagy alkalmazások felhasználói, pl. diszpécserek, vagy más, a TETRA rendszerrel összeköttetésben álló telefonhálózatok felhasználói.
Az egyéni hívások az előfizetők között védett, bizalmas kommunikációt tesznek lehetővé. Ezek a hívások a nyilvános mobilhálózatokban használatos hívásokra hasonlítanak. Az egyéni hívás lehet duplex vagy félduplex hívás, és a hívás manuálisan vagy automatikusan (azonnal) is fogadható.
Az egyéni hívás minden altípusát megszakíthatja az indító vagy a fogadó fél is; adott esetben a hívást a rendszer is lezárhatja, ha a hossza elér egy előre beállított időkeretet (Híváshosszmérő) vagy, a félduplex hívásokban, ha a hívó fél nem küld semmit (Inaktivitásmérő).
Csoporthívás
A professzionális mobil rádiókommunikációs rendszerekben, és a zárt mobil rádiókommunikációs rendszerekben kiemelkedően fontos szerepet játszanak a csoporthívások. Gyors és közvetlen kommunikációt tesznek lehetővé több előfizető között, akik egy úgynevezett Beszédcsoportot alkotnak.
Ennek a szolgáltatásnak a segítségével az utasításokat vagy pozíció-információkat egyszerre sok előfizetőhöz lehet eljuttatni. Egy előfizető több csoportnak is tagja lehet, aktiválás után pedig minden csoport hívásait megkapja, így igény szerint több csoport beszélgetésében is részt vehet.
Ezen túlmenően az előfizetők is kezdeményezhetnek általuk meghatározott csoportok felé hívásokat. A csoporthívások félduplex hívások, fogadásuk automatikusan (közvetlenül) történik. A csoporthívásokat a kezdeményező előfizető állítja le, illetve leállításra kerülhetnek akkor is, ha a hosszuk elér egy előre beállított időkeretet (Híváshosszmérő), vagy ha egy meghatározott ideig a hívó fél nem küld semmit (Inaktivitásmérő).
A csoportok feladat-alapú létrehozása döntő fontosságú a kommunikáció hatékonyságára nézve.